måndag 10 augusti 2009

Mormorsrutor i massor - part III

Följetongen Mormorsrutor tar aldrig slut. Jag tog tag i det där filtprojektet nu i sommar. Handlade garn i den mysiga garnbutiken "Sticka Lätt" i Falkenberg och började virka. Efter lite assistans från mamma gick det riktigt bra. Men det tar tid, tänkte efter bara två avklarade rutor att det kanske var mer rimligt att satsa på en grytlapp. Men nu har jag faktiskt lyckats få ihop hela 42 stycken! Fast jag tror jag fortsätter lite till och gör en stor filt istället. Fortsättning följer...

5 kommentarer:

Krimskrams sa...

Så fina mormorsrutor!

Om du köper ett påslakan med det fina tyget kan du ju sy både förkläde och matchande kökshanddukar, och kankse en brödkorg också! För att inte tala om snygga kuddar. Kanske dags för en ny syjunta :-)

Pyssellisa sa...

Jaaa! Synjunta låter som en klockren idé, var ju ett tag sen sist! Vi hörs om det!

Millamolla sa...

Vad fina rutor! Har varit sugen länge på att sy en sådan här filt, men jag är usel på att virka.(läs:dåligt tålamod) Så det brukar bli stopp efter en ruta!
Skall bli kul att se ditt resultat!

Pyssellisa sa...

Tack! Mitt tålamod är heller inte min starka sida men det gick den här gången ;-) (Fast jag är ju å andra sidan långt ifrån klar...)

Karin sa...

Skam den som ger sig...