måndag 31 augusti 2009

Formex - rapporten

Torsdagen spenderades promenerandes fram och tillbaka på Stockholmsmässan. Efter åtta timmar var jag full av inspiration och idéer. Här kommer några favoriter...

Ricepallarna som jag bloggat om tidigare var lika fina i verkligheten. Har börjar virka nåt som jag hoppas ska bli en egen variant av dessa snygga pallkuddar.

Lady Lisa café.

Underbara mattorna från HAY. Vill ha!

En nykomling och absolut favorit på mässan: Oddbirds. Stylisterna Anna & Camilla från Tranemos nya satsning. Räkna med att höra mycket om dom.

Lisa Bengtssons senaste tyg för Mairo.

Och hennes förra, Mademoiselle, som jag funderar på att sy nya gardiner av till vardagsrummet.

Om du har 119 000 över kan det har superfina växthuset bli ditt.

Fågelholk på nytt sätt, också från Oddbirds.

Broschkit från Oddbirds.

Underbara etiketter.

Provsmakade kakor från Åre Bageris nya satsning: Årekakor. Mums.

Urgulliga skålar i form av ugglor. Finns att köpa på Designtorget.

Ett av Spiras nya tyger i härlig färgkombination.

Rolig klädhängare.

2 kommentarer:

Krimskrams sa...

Klädhängaren var en favorit! Det kan ju inte vara så svårt att göra? Gillade tekannorna från designtorget också :-)

Pyssellisa sa...

Nej det tänkte jag också. Vi kanske ska försöka oss på det! :-)