fredag 6 februari 2009

Filmfrossa

Jag har sett så många bra filmer det sista, som jag bara måste tipsa om.
De flesta under täcket i soffan och en i biomörkret.
Revolutionary Road berörde med fantastiska skådespelare, intressant handling och skön miljö. Slumdog Millionaire gick rakt in i hjärtat, så smart story, sorglig men otroligt vacker...
The curious case of Benjamin Button hade verkligen ett annorlunda manus, Brad Pitt som man aldrig sett honom förut och Cate Blanchett snyggare än nånsin.
Men den absolouta favoriten är Mammut. Vilken film! Den bara slog knockout. Människoskildringar som var så berörande. Ni bara måste se den!

Har några på hög som jag tänkte avverka härnäst, b la The Reader, Australia och Doubt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låg i soffan och såg The Reader när jag var sjuk i förra veckan. Jäklar vilken bra film! Helt oväntat eftersom jag inte läst på om vad den handlade om.

Pyssellisa sa...

Det låter lovande. Jag har faktiskt inte hunnit kolla på den än. Men jag ser fram emot det...