måndag 17 november 2008

Pyssel, pyssel, pyssel

Vilken helg! Inte en lugn stund :-) Började redan i fredags efter gästernas ankomst, lite mat och sedan lite lätt tovning. Hjärtan och snögubbar på programmet. Jag säger bara: Tålamod. Men en STOR ullboll blev till slut ett litet hjärta.

På lördagen fick jag en sylektion och lyckades sy tre cd-fodral (tro det eller ej). Tovningen fortsatte och sedan blev det besök på Liseberg. Vi slapp regnet men fick se filmsnö (imponerade inte så mycket på fröken från fjällen). Efter lite glögg för chauffören och glüwein för de andra, inhandlande av marsipan och lite spel var vi nöjda och begav oss hemåt. Pysslandet fortsatte till sent sent.

På söndagen rundade vi av tovandet och bakade lussebullar. Genomgåemnde tema var såklart också glögg och julmusik. Idag är jag så trött så jag tror jag snart somnar i soffan...

tovning pågår för fullt

mycket ljus på liseberg

bakning

cd-fodral

hjärta

tovade hjärtan

2 kommentarer:

Anonym sa...

åhh..vad härligt det låter (även om det också är tröttande) men du pysslar mkt innan jul?
Har aldrig förstått hur man tovar..men det är riktigt fint :)

Cecilia sa...

Jag vill ha receptet på chaithéet, kan du inte blogga det?

kram