tisdag 25 november 2008

Lugn och ro (pace e quiete)

Idag har jag haft en lugn pysselfri kväll. Nästan iallafall. Jag gjorde etiketter till min glögg som faktiskt är klar nu. Ska ta och sila den och hålla upp på flaskor.

Efter yogan hamnade jag i soffan framför Primo Paolo som idag lagade mat med sin pappa. Såg otroligt gott ut, kanske ska testa att laga lasagnen. Jag köpte ju hans kokbok på bokmässan, men har bara lagat ett recept som var sådär. Men jag måste nog ge honom en till chans. Det lagades nämligen också min favoritdessert: Tiramisu - det kan väl aldrig bli fel?

Försökte snappa ut lite italienska fraser också, det gick sådär, åker till Turin på tryckstart om nån vecka så det hade ju varit kul om man kunde komma ihåg några ord på italienska...

Arrivederci!

årets glöggetiketter

primo paolo

Inga kommentarer: