tisdag 6 januari 2009

Trettondagsafton

Årets trettondagsafton firades med goda vänner, pastabak och musslor. I senaste numret av Lantliv fanns många spännande recept med färsk pasta. Vi gjorde slag i saken och testade ett. Degen gjordes självklart i min nya köksfavorit, och efter mycket vevandes i pastamaskinen fick vi till slut en massa knyten av tagliatelle. Musslorna kokades sedan och det doftade ljuvligt av vitlök och vitt vin. En något tidskrävande middag men väl värd all möda, fantastiskt gott. Vi avslutade dessutom med Annelies ljuvliga vita chokladcheescake. Mmmm...

ps. Lägg märke till mitt fina nya förkläde - även det en favoritjulklapp!

4 kommentarer:

Cecilia sa...

Ja, oj vad gott det blev!!! Förtränger du också fortfarande att det är jobbdax i morgon?

kram C

Pyssellisa sa...

Jobb? Va? Neej... :-)

Jonatan & Frida sa...

Jobb. Jo!!! Jag vill träffa min Lisa!!! Hit med henne, ni har haft henne länge nog! ;)

Pyssellisa sa...

Ok, jag kommer väl imorgon då! :-)