fredag 19 augusti 2011

Nymålat!

Lördagens soliga väder var perfekt för att ta tag i målningen av utemöblerna som vi fick ärva när vi flyttade in. Även köksstolarna som jag funderat på att ge lite ny färg fick bli vita. Och en kökspall som stod i vägen blev turkos!


Premiäranvände finaste byxorna som jag fick i födelsedagspresent!


Stolarna är arvegods från farmor och farfar. När jag flyttade till min första egna lägenhet slipade och målade farfar sitt gamla bord och sina gamla stolar till mig.


Soffan med tillhörande bord och stolar fick sig ny vit färg och IKEA-pallen blev turkos!

Nu återstår bara nytt tyg till köksstolssitsarna. Helst vill jag ha det här i svart!

2 kommentarer:

Ulrika Lassing sa...

Ja det är inte för inte du heter Pyssellisa :)

Pyssellisa sa...

:) Känns som jag inte riktigt levt upp till det namnen på sistone. Men ibland kommer inspirationen rusande...