måndag 10 maj 2010

Bröllop 1 : Bröllopet

Festerna avlöser varandra, håller på att komma tillbaka till verkligheten det är därför det har varit lite stilltje här på bloggen. Men i helgen är det tomt i kalendern så då hoppas jag kunna ta igen det jag inte hann förra veckan...

I lördags hade jag äran att få vara brudtärna på K & Ps bröllop i Växjö. Det var roligt att se "mina" kyrkoprogram, festhäften och placeringskort. Temafärgerna var som ni kommer se limegrönt, svart och vitt.



Lite förberedelser i form av montering av festhäfte och placeringskort.



Paul hade tillverkat finfina metallplattor och brudparets namn som vi dekorerade ljus...



...och vaser med.



Limegröna blommor såklart.



Dukningen.



Placeringskort tillika servettring och liten limegrön godispåse.



Ljuslyktor med grön sand och svarta ljus.



Min och Ps present till brudparet: En handmålad skylt av min kusins kreativa sambo, kolla in hennes blogg här.



Härliga brudbuketten. Regn och blåst var inte vad vi hade hoppats på till fotograferingen. Brudgummens bror tillika bröllopsfotograf hade långkalsonger, jag hade strumpbyxor i modell tunna. Brrr.



Finaste tårtbrudparet ever: Prinsessan Leila och Hans-Olof (eller var det Han Solo? ;-) )

5 kommentarer:

Cecilia sa...

Tårtbrudparet - så snyggt och häftigt!

Karin sa...

Åh vad fint! Vi har köpte likadana vaser till Daniels fest :-) Kram

Pyssellisa sa...

C: Ja visst är det coolt!
K: Det kommer nog bli snyggt!

Emma sa...

Hej!

Jättefin blomma! Vad är det för någpn? Gifter mig snart och tänkte kopiera dekorationen :-)

Mvh
Emma

Pyssellisa sa...

Hej Emma! Jag vet faktiskt inte vad blomman heter, du får skriva ut en bild och ta med till blomsteraffären :) Lycka till med bröllopsdekorationerna och bröllopet!

/L