torsdag 2 juli 2009

Parisminnen

Här kommer några av alla Parisminnen. Vilken fantastisk stad - om du får möjlighet så åk dit! Jag var där för ca 15 år sedan så det var verkligen dags för ett nytt besök, tror inte det kommer dröja lika länge till nästa besök.

Under ett kvällsbesök på Louvren såg vi bla MonaLisa.

Middag hemma efter många timmars promenerande.

Blommor i mängder!

Oscar Wildes grav på den gigantaiska kyrkogården Père-Lachaise.

Magnifika Eiffeltornet.

Nore Dame.

Paris Mosque...

...där vi bl a drack lite myntate

Ladurées fantastiska skyltning var en fröjd för ögat.

Vi passade också på att handla med oss några macaroner samt sätta oss ner och vila benen över en kopp te.

En av Paris många vackra dörrar.

En liten detalj från mäktiga Sacre Coeur.

I Montmartre fanns mycket fina detaljer.

Varför ser inte balkongutsmyckningar ut såhär i Sverige?

4 kommentarer:

Krimskrams sa...

Vilka härliga bilder! Jag blir verkligen sugen på att åka till Paris.

p.s Hade jag haft en balkong skulle den se ut som på sista bilden ;-)

Pyssellisa sa...

Tack! Jag ska försöka pimpa balkongen från vår trappuppgång, men den kommer nog inte i närheten av de i Paris :-)

Stefan sa...

senast jag var i Paris och kollade på Mona Lisa så var det stora skyltar om hur förbjudet det var att ta kort på den tavlan..

dagens ungdom...

Pyssellisa sa...

Hehe, det måste ha varit mååånga år sen du var där gamle man ;-)