söndag 21 december 2008

Jullov

Så härligt att vara ledig riktigt länge, nästan som jullov. De senaste dagarna har jag slagit in de sista julklapparna, druckit glögg med vänner och pysslar lite lagom. På eftermiddagens glöggmys hade jag gjort glüwein, och så gott det blev. Receptet finns här nedanför. Rekommenderas när man vill ha lite omväxling från glöggen. Och några jättefina julklappar fick jag redan idag, så roligt. Nästa vecka tror jag jag ska passa på att läsa och bara njuta av ledigheten...

Recept på Glüwein från Mikaela
4 personer
2 dl vatten
0,5 dl socker
2 kanelstänger
10 kryddnejlikor
1 flaska rödvin
1 citron
1 apelsin
Koka upp vatten, socker, kanel och kryddnejlikor. Låt koka en stund. Sila ifrån kryddorna. Skär frukten i tunna skivor och dela i bitar. Rör ner rödvin och frukt i lagen och värm försiktigt. Servera hett.

finns det nåt finare än hyacinter på julen?

Inga kommentarer: