måndag 14 juli 2008

nairobi och annat...

Tankte att jag kunde skriva en liten rapport om min resa hittills. Befinner mig nu pa fina Panafric hotell i Nairobi. Vi kom hit i eftemiddags efter en veckas safari, som har varit fantastisk. Vi borjade med battur i Lake Naivasha dar vi sag bla flodhastar och mangder av pelikaner, vidare till Lake Nakuru som bjod pa fler upplevelser, vi tittade bla pa noshorningar och babianer. I fredags anlande vi till masai mara och oldarpoi camp, som visade sig vara en liten taltcamping. Sa det blev att prova pa vildmarksliv. Det var riktigt trevligt, pa kvallarna horde vi lejonen och hyenorna. Campen drivs bla av tre masajer sa vi har lart oss bade sanger pa swahili och en massa om masajernas kultur. Vi var ute pa flera game drives och redan forsta dagen sag vi tio lejon - vilken uplevelse! Foljande dagar har vi aven sett bla elefanter, mangder av zebror och gnur, giraffer och flodhastar. Vi har aven varit pa besok i en majaby och varit pa vandringssafari. Idag gjorde vi ett besok pa Karen Blixenmuseet har i Nairobi. Imorgon bar det av till Lamu for en veckas sol och bad. Aterkommer med bilder nar jag ar hemma, det finns en del kan jag lova :)

Inga kommentarer: